Kategorie
-
Výrobce
- ACE Publication
- AIRFIX
- AML
- ANSWER
- ARMA HOBBY
- AZ MODEL
- BUTTERFLY
- Eduard
- FIRST TO FIGHT
- Hobby 2000
- IBG MODELS
- ICM
- IPN
- JAKAB Publishing
- JK RESIN
- KAGERO
- Kovozávody Prostějov
- LOTNABOOK
- Lotnicza Agencja Fotograficzna
- MARIVOX
- MILITARIA
- mini REPLIKA
- MMP BOOKS
- MODEL - CZ
- Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
- OWL models s.r.o.
- PROGRES
- REVELL
- REVI
- SPECIAL HOBBY
- STRATUS
- Suder Tools
- SWORD
- TROJCA
- VALLEJO
- VESPID MODELS
- YAHU MODELS
- ZP GRUPA
- Doplňky k modelům
- Letadla - plastikové modely
- Literatura
- Magazíny
- Masky
- Obtisky
- P-E díly
- Pohlednice
- Pomůcky
- PUR sety
- Technika - modely
- Výzbroj
- SECOND-HAND
Nové produkty
Lockheed Hudson
1/72 Fw 190D-11 Sorau Factory Series
Messerschmitt Bf 109E 5.díl
Suchoj Su-33 & Su-34 2. díl (J.Fojtík)
REVI 141
Aero C-4/104 v čs. Letectvu ( M.Irra )
AERO 72 Publikace má formát A4, celobarevná na kvalitním křídovém papíře, vazba V2, 52 stran, množství barevných foto, barevné bokorysy.
Vydavatel:Jakab Publishing s.r.o
Jazyk: Čeština
Vazba: Paperback
Formát: 211x296mm
Počet stran: 52
Československá bezlicenční kopie německého elementárního cvičného letounu Bücker Bü 131 „Jungman“, vyráběná po označením Aero C-4/104 a známá u nás pod přezdívkou „Bikr“, je jednou z legend období poválečné výstavby čs. vojenského letectva. Základům leteckého řemesla se na něm do léta 1951 vyučilo v LVA min. 300 pilotů – budoucích důstojníků, z nichž většina posílila kádr velitelského sboru čs. letectva v době jeho masivní výstavby v letech 1951-1953. Dlužno ovšem poznamenat, že mnozí byli po únoru 1948 shledáni politicky nevyhovujícími a vystaveni perzekucím od vyhození z armády po věznění po vykonstruovaných soudních procesech. Kromě toho sloužil u LU ve výcviku pilotů – podůstojníků, u cvičných letek a leteckých pluků, kde byl využíván k přezkušování pilotů, výcviku v létání podle přístrojů, nácviku akrobacie, kurýrním letům apod. Jeho kariéra ve vojenském letectvu sice trvala jen přibližně osm let, ale ti, kdož na něm začínali kariéru vojenského pilota, vzpomínají dodnes. I poté ještě poskytl mnoho krásných zážitků sportovním pilotů Svazarmu, kam byly po r. 1950 zbylé letouny předávány. Mnozí ještě dnes vzpomínají na polétání s „Bikrem“, na vítr šlehající do tváře jako ve slavných stíhačkách I. světové války. Mnozí další také dodnes litují, že si s ním již nestihli zalétat. Vzpomeňme proto službu „Bikra“, tohoto dvojplošného reliktu „zlaté éry letectví“ v čs. vojenském letectvu, i my.