Kategorie
-
Výrobce
- ACE Publication
- AIRFIX
- AML
- ANSWER
- ARMA HOBBY
- AZ MODEL
- BUTTERFLY
- Eduard
- FIRST TO FIGHT
- Hobby 2000
- IBG MODELS
- ICM
- IPN
- JAKAB Publishing
- JK RESIN
- KAGERO
- Kovozávody Prostějov
- LOTNABOOK
- Lotnicza Agencja Fotograficzna
- MARIVOX
- MILITARIA
- mini REPLIKA
- MMP BOOKS
- MODEL - CZ
- Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
- OWL models s.r.o.
- PROGRES
- REVELL
- REVI
- SPECIAL HOBBY
- STRATUS
- Suder Tools
- SWORD
- TROJCA
- VALLEJO
- VESPID MODELS
- YAHU MODELS
- ZP GRUPA
- Doplňky k modelům
- Letadla - plastikové modely
- Literatura
- Magazíny
- Masky
- Obtisky
- P-E díly
- Pohlednice
- Pomůcky
- PUR sety
- Technika - modely
- Mosazné hlavně
- SECOND-HAND
Nové produkty
1/72 M11/39 Italian Medium Tank
Karl Morser Gerat 040/041
Spitfiry Mk. IIb Sgt.Josefa Balejky, 1:72
Obtiskové aršíky, v měřítku 1/72.
2 obtiskové verze :
P8325 RFoB - Stroj sériového čísla P8325, s motorem Merlin XII, vyrobený továrnou CBAF,
převzala 12. MU 14.4.1941. Od ní jej jako první uživatel 12.5. 1941 obdržela
303. Sq. A na stroj bylo aplikováno kódové označení RF-B. Do jeho kabiny často
usedalo budoucí stíhací eso P/O Boleslaw Gladych. Minimálně dva operační
lety na stroji během svého působení u této jednotky vykonal československý
pilot, rodák z Valašských Klobouk, Sgt Josef Balejka. 15.9. 1941 byl stroj předán
65. Sq. 1.4. 1942 stroj převzala 416. Sq., od které 18.5. 1942 putoval k 61.
OTU, u které 20.6. 1942 prodělal leteckou nehodu kategorie B, po které následo-
vala oprava u Scotish Aviation. Později stroj prošel přestavbou na verzi ASR IIc,
létal u 275. Sq a úředně zrušen byl 18.8. 1944.
P8202 RfoH - Stroj sériového čísla P8202, s motorem Merlin XII, vyrobený továrnou CBAF,
převzala 6. MU 16.3. 1941. Od ní jej jako první uživatel 22.4. 1941 obdržela
66.Sq. Ta jej 28.5. 1941 předala 303. Sq., kde stroj obdržel kódové označení
RFoH. Dne 11.6. 1941 na nem v 16:00 hodin vykonal svůj první operační let u
perutě v délce 15 minut československý pilot, rodák z Valašských Klobouk, Sgt.
Josef Balejka. Během přistání stroj utrpěl poškození, které si vyžádalo opravu u
jednotky. 28.10. 1941 stroj převzala 616. Sq., která jej 25.11. 1941 předala 504. Sq.
Od ní stroj putoval 20.11.1942 k 52. OTU, u které 17.5. 1943 prodělal leteckou
nehodu kategorie B. 29.9. 1943 byl stroj klasifikován jako kategorie E a následně
byl úředně zrušen.