Spitfiry Mk. IIb Sgt.Josefa Balejky, 1:48

AMLC 8 036

Nový produkt

Obtiskové aršíky, v měřítku 1:48.

Více informací

CZK130 s DPH

Přidat na seznam přání

Více informací

2 obtiskové verze :

P8325 RFoB - Stroj sériového čísla P8325, s motorem Merlin XII, vyrobený továrnou CBAF,

převzala 12. MU 14.4.1941. Od ní jej jako první uživatel 12.5. 1941 obdržela

303. Sq. A na stroj bylo aplikováno kódové označení RF-B. Do jeho kabiny často

usedalo budoucí stíhací eso P/O Boleslaw Gladych. Minimálně dva operační

lety na stroji během svého působení u této jednotky vykonal československý

pilot, rodák z Valašských Klobouk, Sgt Josef Balejka. 15.9. 1941 byl stroj předán

65. Sq. 1.4. 1942 stroj převzala 416. Sq., od které 18.5. 1942 putoval k 61.

OTU, u které 20.6. 1942 prodělal leteckou nehodu kategorie B, po které následo-

vala oprava u Scotish Aviation. Později stroj prošel přestavbou na verzi ASR IIc,

létal u 275. Sq a úředně zrušen byl 18.8. 1944.

P8202 RfoH - Stroj sériového čísla P8202, s motorem Merlin XII, vyrobený továrnou CBAF,

převzala 6. MU 16.3. 1941. Od ní jej jako první uživatel 22.4. 1941 obdržela

66.Sq. Ta jej 28.5. 1941 předala 303. Sq., kde stroj obdržel kódové označení

RFoH. Dne 11.6. 1941 na nem v 16:00 hodin vykonal svůj první operační let u

perutě v délce 15 minut československý pilot, rodák z Valašských Klobouk, Sgt.

Josef Balejka. Během přistání stroj utrpěl poškození, které si vyžádalo opravu u

jednotky. 28.10. 1941 stroj převzala 616. Sq., která jej 25.11. 1941 předala 504. Sq.

Od ní stroj putoval 20.11.1942 k 52. OTU, u které 17.5. 1943 prodělal leteckou

nehodu kategorie B. 29.9. 1943 byl stroj klasifikován jako kategorie E a následně

byl úředně zrušen.