Categories
-
Manufacturers
- ACE Publication
- AIRFIX
- AML
- ANSWER
- ARMA HOBBY
- AZ MODEL
- BUTTERFLY
- Eduard
- FIRST TO FIGHT
- Hobby 2000
- IBG MODELS
- ICM
- IPN
- JAKAB Publishing
- JK RESIN
- KAGERO
- Kovozávody Prostějov
- LOTNABOOK
- Lotnicza Agencja Fotograficzna
- MARIVOX
- MILITARIA
- mini REPLIKA
- MMP BOOKS
- MODEL - CZ
- Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
- OWL models s.r.o.
- PROGRES
- REVELL
- REVI
- SPECIAL HOBBY
- STRATUS
- Suder Tools
- SWORD
- TROJCA
- VALLEJO
- VESPID MODELS
- YAHU MODELS
- ZP GRUPA
- Modell accessories
- Aircraft kits
- Literature
- Magazines
- Masks
- Decals
- P - E parts
- Postcadrs
- Tools
- PUR sets
- Military vehicle kits
- Armament
- SECOND-HAND
New products
Lockheed Hudson
1/72 Fw 190D-11 Sorau Factory Series
Messerschmitt Bf 109E 5.díl
Suchoj Su-33 & Su-34 2. díl (J.Fojtík)
REVI 141
Těžký bombardér Tupolev TB-3 (V.Kotelnikov)
AERO 68 – Czech magazine about a/c history
Vydavatel:Jakab Publishing s.r.o
Jazyk: Čeština
Vazba: Paperback
Formát: 211x296mm
Počet stran: 52
V roce 1925 zadala Zvláštní technická kancelář vojenského výzkumu (Ostěchbjuro, OTB) Ústřednímu aerodynamickému a hydrodynamickému ústavu (CAGI) úkol zahájit vývoj letounu T1-4RT3 s pohonem čtyř motorů Wright T-3. První dispoziční výkres letounu, jemuž CAGI přiřadil označení ANT-6, byl hotov začátkem roku 1927. Představoval celokovový samonosný dolnoplošník s křídlem o velké tloušťce profilu a potahem z vlnitého plechu. Ve své době byl letoun skutečným gigantem – jen kola hlavního podvozku měla dvoumetrový průměr. Prototyp se začal v dílnách CAGI stavět v říjnu 1929. V dokumentech VVS mu náleželo označení TB-3. Do 20. února 1931 se TB-3 vznesl desetkrát – letoun se více opravoval a dopracovával, než létal. Vzorový stroj závodu č. 22 (№ 2201) si letovou premiéru odbyl až 27. února 1932, druhý vyrobený kus jej následoval 25. března. První, desetikusovou sérii ve Filách zvládli postavit do 28. dubna, tak aby se letouny mohly zúčastnit prvomájové přehlídky v Moskvě. V druhé polovině 30. let disponovaly VVS nejmohutnějším strategickým bombardovacím letectvem na světě. Koncem 30. let stroj však již beznadějně zastarával. K prvnímu únoru 1940 se v řadách VVS nacházelo 509 TB-3, z nichž 100 nebylo schopných provozu. Sloužily například jako bombardovací, výsadkové, transportní, nosiče stíhacích letounu. Publikace popisuje všechny verze a účast v různých konfliktech včetně II. světové války, kde sehráhli velmi zajímavou roli.