Categories
-
Manufacturers
- ACE Publication
- AIRFIX
- AML
- ANSWER
- ARMA HOBBY
- AZ MODEL
- BUTTERFLY
- Eduard
- FIRST TO FIGHT
- Hobby 2000
- IBG MODELS
- ICM
- IPN
- JAKAB Publishing
- JK RESIN
- KAGERO
- Kovozávody Prostějov
- LOTNABOOK
- Lotnicza Agencja Fotograficzna
- MARIVOX
- MILITARIA
- mini REPLIKA
- MMP BOOKS
- MODEL - CZ
- Muzeum Regionalne w Stalowej Woli
- OWL models s.r.o.
- PROGRES
- REVELL
- REVI
- SPECIAL HOBBY
- STRATUS
- Suder Tools
- SWORD
- TROJCA
- VALLEJO
- VESPID MODELS
- YAHU MODELS
- ZP GRUPA
- Modell accessories
- Aircraft kits
- Literature
- Magazines
- Masks
- Decals
- P - E parts
- Postcadrs
- Tools
- PUR sets
- Military vehicle kits
- Armament
- SECOND-HAND
New products
Lockheed Hudson
1/72 Fw 190D-11 Sorau Factory Series
Messerschmitt Bf 109E 5.díl
Suchoj Su-33 & Su-34 2. díl (J.Fojtík)
REVI 141
"Patnáctka" Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu 1.díl (M. Irra)
AERO 83 – Czech magazine about a/c history
Vydavatel:Jakab Publishing s.r.o
Author: Miroslav Irra
Language: Czech
Vazba: Paperback
Formát: 211x296mm
Pages: 52
Proudový stíhací letoun MiG-15 sovětské konstrukční kanceláře Mikojan – Gurjevič je v oblasti vojenského letectví nepochybně legendou, která po léta psala historii letectví nejen našeho, ale i světového. Ačkoli konstruován pro třetí světovou válku, v níž měl slavně zvítězit režim, který jej zrodil, byl bohudík pro nás středoevropany nasazen jen v mnoha lokálních konfliktech, z nichž prvním a publicisticky nejznámějším byla válka v Koreji. Zde byl poprvé nasazen ve vzdušných bojích, a pokud byl pilotován zkušenými sovětskými piloty, byl přinejmenším rovnocenným soupeřem tehdy nejmodernějších amerických stíhaček F-86 „Sabre“. Celkem 17 564 strojů tohoto typu vyrobených v několika základních verzích a mnoha variantách v SSSR (13 383 ks), Československu (3 354 ks) a Polsku (727 ks), kromě výroby v Číně, jejíž počty nejsou známy, sloužilo v mnoha letectvech zemí východního bloku i rozvojových zemí po celém světě. Bylo o něm napsáno mnoho. I historie jeho licenční výroby u nás je vcelku známa. Nejméně známou kapitolou jeho historie u nás tak po léta zůstala jeho služba u čs. leteckých útvarů Od doby dodání prvního MiGu-15 k nám do jeho posledního letu uplynulo totiž téměř 32 let a počet nasazených letounů za celé období činil přes 1200! Déle vydržel ve službě jen typ MiG-21, ovšem celkový počet nasazených letounů tohoto typu byl podstatně nižší. Třídilná publikace „Patnáctka“ Letoun MiG-15 v čs. vojenském letectvu poprvé vyšla v našem nakladatelství v roce 2006. Nyní se doplněná a aktualizovaná vrací v edici AERO.
Publikace má formát A4, celobarevná na kvalitním křídovém papíře, vazba V2, 52 stran, množství fotografií, barevné bokorysy.